lørdag 17. mars 2012

Hva er det første du gjør når sola skinner ?


En av foreningens mest ivrige og trofaste medlemmer, Egil Olsen (86) hadde lørdag et flott oppslag i Aftenposten. Ingen tvil om at våren er her!

Her er teksten fra Aftenposten:

- Jeg tar av presenningen på båten. Man må alltid vurdere om det kan komme mer snø, men nå tror jeg vi er over den siste vinteren. Det har vært stabilt ganske lenge. Jeg er en ordentlig båtmann, ble bitt av basillen da jeg var guttunge. Er 86 år og har hatt båt nesten hele livet. Man tar gjerne etter faren sin. Sånn er livet. Jeg pleier gjerne å overnatte i den når det er vær til det, men jeg var mer ivrig før enn nå. Jeg synes det var bedre før i tiden egentlig, da var det mer sosialt. Folk hadde trebåt og gikk i land på øyene for å kose seg. Nå fyker de rundt i fartsbåter og holder seg mest om bord. Jeg begynner jo å bli oppi årene, men kommer til å fortsette med båt så lenge beina holder. Det gir meg litt å drive med. Kona er død for lenge siden, men jeg har en venninne som jeg tar med ut av og til. Da spiser vi middag på sjøen. Ikke noe komplisert. Vi holder det enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar